موبایل

علت داغ شدن گوشی ایفون چیست؟

0
(0)

حتما شما هم تعجب می‌کنید، اگر بشنوید که داغ شدن آیفون یک مشکل رایج است. حتی همین حالا هم که هنوز چند هفته از عرضه سری‌های آیفون 15 نگذشته است، بعضی‌ها از داغ‌شدن آن‌ها شاکی شده‌اند.

جالب‌تر این‌جاست که اپل اصلا مسئولیت این مشکل را به گردن نمی‌گیرد. او معتقد است که این مشکل مربوط به نرم‌افزارهاست یا باگ‌های سیستم‌عامل؛ وگرنه هیچ ربطی به طراحی سخت‌افزاری آیفون‌ها ندارد. در هرحال اگر گاهی آیفون شما داغ می‌کند؛ چه زمانی که از آن استفاده می‌کنید و چه در مواقعی که آن را کنار گذاشته‌اید، باید این مشکل را جدی بگیرید. بالارفتن دمای گوشی می‌تواند به شدت طول عمر آیفون عزیز شما را کم کند. پس دلایلی که این مشکل را به وجود می‌آورند و راه‌حل‌های آن را در ادامه بخوانید.

تا چه حد گرم شدن گوشی آیفون طبیعی است؟ عوارض داغ شدن گوشی اپل

گوشی آیفون شما در دمای بین صفر تا 35 درجه سانتی‌گراد بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. دمای بیشتر یا کمتر از این میزان یک زنگ هشدار برای آیفون شماست. به خصوص گرمای بیش‌ازحد مصرف باتری گوشی را بیشتر می‌کند. به مرور زمان روی سرعت ایفون و حتی طول عمر آن هم تاثیر منفی می‌گذارد. داغ‌شدن زیاد، حتی ممکن است باعث انفجار شود؛ به ویژه در هنگام شارژکردن گوشی.

با وجود این، نباید زیاد هم حساسیت به خرج دهید. داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، بازی‌کردن، تماشای ویدیوهای پرحجم، استفاده طولانی‌مدت از GPS و غیره تقریبا طبیعی است. اگر آیفون شما در این مواقع مشکل پیدا می‌کند، جای نگرانی چندانی نیست. به خصوص اگر بعد از چند دقیقه کنارگذاشتن گوشی دوباره به دمای معمولی برمی‌گردد. در مقابل، اگر بیشتر مواقع احساس می‌کنید که آیفون شما داغ است یا از آیفون خود مرتبا اخطار افزایش دما را دریافت می‌کنید، حتما به فکر دلایل آن باشید.

چرا گوشی آیفون داغ می‌کند؟ علت داغ کردن آیفون

معمولا یکی از دلایل زیر باعث بالارفتن دمای گوشی شما می‌شود:

  • گرمای زیاد محیط؛
  • خراب بودن اپلیکیشن‌ها؛
  • استفاده هم‌زمان یا طولانی‌مدت از برنامه‌های سنگین؛
  • خراب‌بودن باتری یا قطعات سخت‌افزاری گوشی؛
  • باگ‌های سیستم‌عامل ios.

این پست چقد برای شما مفید بود ؟

برای امتیازدهی روی ستاره کلیک کنید

امتیاز دهید 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تا الان امتیازی ثبت نشده اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *